Doma Aktualno Trbovlje kmalu novi Amsterdam?

Trbovlje kmalu novi Amsterdam?

V naslednjih letih naj bi Trbovlje (končno) postale kolesarjem prijazno mesto, obljubljajo na občini. Najprej bodo kolesarsko pot začrtali od Mercatorja do krožišča.

90.000 evrov za kilometer kolesarske poti

Izdelana je idejna zasnova za umestitev kolesarskih površin od Gabrskega do železniške postaje. “Na osnovi te idejne zasnove bomo po odsekih projektirali in urejali kolesarske površine na tej relaciji,” pravijo na občini Trbovlje.

Trenutno se, tako občina, pripravlja projektna dokumentacija za ureditev kolesarskih površin na relaciji od Mercatorja na Trgu Franca Fakina do krožišča na Trgu revolucije, zanjo bo občina odštela 23.000 evrov: “Zaradi prostorske stiske se iščejo možnosti za čimbolj optimalno umestitev kolesarskih površin ob obstoječe cestne površine ali pločnike, na nekaterih odsekih pa tudi za vzpostavitev mešanih con za različne vrste prometa. Kratkoročno je predvidena tudi kolesarska povezava preko Ojstrega do sosednjega Hrastnika.”  

Za študije ureditve kolesarskih poti po vsem mestu bo občina odštela še dodatnih 150.000 evrov. Izvedba kolesarskih poti po mestu pa naj bi po podatkih, ki nam jih je posredovala občina, stala 90.000 evrov na kilometer.

Kdaj? Odvisno od razpisov.

Ureditev kolesarskih površin je časovno vezana na razpise, na katere se bo prijavila občina Trbovlje. “Nekaj razpisov je napovedanih že v letošnjem oziroma prihodnjem letu. Gre za razpise za sofinanciranje ukrepov trajnostne mobilnosti iz kohezijskih sredstev in iz Sklada za podnebne spremembe.”

Poleg kolesarskih poti bo občina uredila tudi parkirišča in kolesarnice ob javnih zgradbah, kot so bolnišnica, zdravstveni dom, občina, železniška postaja, športni objekti in pokopališče.

Tudi kolesarnice bodo postavili

Postavitev glavne mestne kolesarnice se predvideva na območju Ulice 1. junija ob stavbi Mladinskega centra Trbovlje. Sodobna kolesarnica bo imela dovolj privezov za kolesa in s polnilnico za električna kolesa.

Prioriteta je tudi postavitev kolesarnice na železniški postaji in pred občinsko stavbo. Osrednja mestna kolesarnica bo stala okrog 15.000 evrov, sicer pa naj bi stroški znašali okoli 9.000 evrov na kolesarnico. “Tudi za kolesarnice se nameravamo prijaviti na javne razpise,” pravijo na občini Trbovlje.

Načrti na dolgi rok

Dolgoročni načrti občine Trbovlje na področju kolesarstva, ki so predvideni tudi v Celostni prometni strategiji, so ureditev varnih kolesarskih površin po vsem mestu in do vseh pomembnih ustanov v mestu ter do vseh osnovnih šol – “kar ne bo enostavno, glede na to, da so Trbovlje dolga ozka dolina, zato razmišljamo predvsem o električnih kolesih,” pojasnjujejo na občini.

Zato načrtujejo tudi mrežo polnilnic za potrebe električnih koles ter vzpostavitev sistema izposoje električnih koles. Za eno polnilnico za električna kolesa bodo odšteli okoli 5.000 evrov, za eno električno kolo pa okoli 1.000 evrov.

“Vsi ti ukrepi, vključeni v strategijo, so večinoma vezani na razpise, preko katerih bi pridobili nepovratna finančna sredstva za sofinanciranje njihove izvedbe. To pa je tudi pogoj za uspešno prijavo na razpise. Upamo, da bomo na razpisih čimbolj uspešni,” še pravijo na občini Trbovlje.

SORODNI ČLANKI:

Kdaj kolesarska steza v Trbovljah?