Doma Aktualno ‘Nevidni’ zasavski junaki, vedno na dosegu telefona

‘Nevidni’ zasavski junaki, vedno na dosegu telefona

Foto: Reco

Njihov glas je prvi, ki ga zaslišite, ko pokličete na pomoč. A ostajajo ‘nevidni’ junaki, ki so na voljo 24 ur dnevno, vse dni v letu.

Na telefonski številki 112 za klic v sili se najkasneje v 7 sekundah javi eden izmed osmih telefonskih operaterjev Regijskega centra za obveščanje Trbovlje, ki mora čim hitreje poslati na intervencijo gasilce, reševalce, tudi policiste. Lani so se oglasili na več kot 22.300 klicev, okoli 7.000 klicev pa je bilo takšnih, ki so potrebovali še nadaljnje posredovanje.

Tipičen dan v službi ne obstaja

Urška Koren

Delo na regijskem centru za obveščanje je stresno delo. “Za tovrstno delo moraš biti malo poseben človek, to je pravzaprav način življenja. Nikoli ne veš, kaj te čaka. Nekatere dogodke nosiš s sabo; sploh, če so v nesrečah udeleženi otroci, če gre za svojce in prijatelje. A se nekako navadiš, tudi na ritem, na 12-urni delovnik,” pojasnjuje vodja regijskega centra Urška Koren in dodaja, da dva njihova operaterja pri delu vztrajata že od samega začetka in bosta na regijskem centru dočakala tudi ‘penzijo’.

Največkrat klici za zdravniško pomoč

Ob ‘običajnih’ dnevih na trboveljskem regijskem centru prejmejo največ klicev za nujno zdravstveno pomoč. Sicer pa poleg intervencij, lani jih je bilo 467, največkrat posredujejo v primerih, ko je potrebna tehnična in druga pomoč, v požarih, nesrečah v cestnem prometu, naravnih nesrečah … Lani je izstopal december, ko je bilo število intervencij višje zaradi posledic snegoloma in vetroloma.

Najbolj pomembna podatka: lokacija in vrsta dogodka

Helikoptersko reševanje na Mrzlici, Foto: DR

Na številko 112 lahko pokličejo vsi, ki so ogroženi, in ki potrebujejo nujno medicinsko pomoč, pomoč gasilcev, nujno veterinarsko pomoč, pomoč gorskih, jamarskih reševalcev, drugih reševalnih enot ali policije.

“Danes je kljub sneženju precej miren dan. Ponavadi nas kličejo tudi zaradi pluženja in prevoznosti cest, čeprav nismo ravno pravi naslov. Če je intervencij veliko, potem jih preusmerimo, sicer vseeno pomagamo,”  pove Korenova.

Klicatelji v stresu dostikrat pozabijo navesti vse potrebne podatke, “a v takšnih primerih naši operaterji vedo, kaj vprašati. Najbolj pomembna je lokacija in vrsta dogodka, da vemo, kam moramo koga poslati.” Tisti, ki ne morejo govoriti po telefonu, na primer gluhi in naglušni, pa lahko na številko 112 pošljejo tudi SMS sporočilo.

11. februar je evropski dan enotne številke v sili, ki opozarja na varnost in ravnanje v primeru nesreč. Gre za številko, ki jo lahko kdorkoli brezplačno pokliče v katerikoli državi Evropske unije. 

Print Friendly, PDF & Email