Doma Aktualno Obtičali v dvigalu, kaj pa zdaj?!

Obtičali v dvigalu, kaj pa zdaj?!

Vsake toliko lokalni gasilci rešujejo ujete v dvigalih. Po tem, ko so prejšnji teden na Trgu revolucije obtičali kar dvakrat v enem popoldnevu in klicali na pomoč, smo preverili, kako deluje sistem.

Največkrat v dvigalu obtičijo v Trbovljah

Družba Spekter d.o.o., največji upravljalec zasavskih stanovanj sodeluje z več podjetji za vzdrževanje dvigal, ki poskrbijo, da nihče dolgo ne ostane “ujet” v nedelujočem dvigalu. Za vse stavbe, ki imajo dvigala, ima družba sklenjene pogodbe o vzdrževanju dvigal. Mesečno se izvajajo pregledi vseh dvigal, enkrat letno pa tudi tehnični pregled vsakega dvigala.

Vsako dvigalo je opremljeno s telefonsko linijo, ki omogoča stalen stik s klicnim centrom, ki je praviloma organiziran preko posameznega vzdrževalca dvigal. Na področju občine Trbovlje je reševanje iz dvigal organizirano preko klicnih centrov vzdrževalcev dvigal, za nekatere stavbe pa je sklenjen dogovor o reševanju iz dvigal tudi z Gasilskim zavodom Trbovlje. V Hrastniku je reševanje organizirano izključno preko klicnih centrov vzdrževalcev.

Trboveljski gasilci, ki imajo direktno povezavo z dvigali in prejmejo klic, ko nekdo pritisne na gumb “alarm” so z reševanjem iz dvigal lani imeli polne roke dela. Kot pravi Uroš Češnjevar, so lani imeli kar 36 intervencij je bilo iz tega naslova, letos pa že 7.

V Hrastniku so gasilci iz dvigal reševali le dvakrat lani, letos še nobenkrat, poroča Andrej Ferk iz GZ Hrastnik.

Komunala Hrastnik, ki upravlja z delom stanovanj v Hrastniku ima za reševanje iz dvigal sklenjene pogodbe z izvajalci, ki so jih izbrali lastniki objektov. “V primeru okvare dvigala, oseba, ki je v dvigalu ostala, s pritiskom na gumb – telefonsko linijo s klicnim centrom izvajalca,  le-tega obvesti o okvari.” pojasni Melita Hafner iz KSP Hrastnik. Nato izvajalec na objekt pošlje interventa (vzdrževalca), ki napako odpravi in osebo reši iz dvigala.

V Zagorju reševanje v roku 15 minut

V Zagorju, kot pojasnjuje Gregor Brinjevec, direktor Stanovanjskega podjetja imajo po Pravilniku o varnosti dvigal za reševanje sklenjeno pogodbo z družbo Info dvig reševanje d.o.o., ki zagotavlja 24 urni sprejem signala iz kabine dvigala. Če gre za enostavno napako, ki jo lahko oseba v dvigalu z njihovo pomočjo reši, potem narekujejo navodila. V kolikor ne, ima center pogodbo o fizičnem reševanju z domačimi gasilci, ki se odzovejo in začnejo izvajati intervencijo v roku 15 minut, kar je precej hitreje kot zahteva pravilnik, 2 uri.

“Oseba ujeta je ves čas lahko v kontaktu s klicnim centrom, tako da se preverja njeno stanje, potek reševanja,..” še pojasni Brinjevec in pove, da doslej še niso imeli kakšnih večjih težav in sistem deluje.

V Zagorju so gasilci lani iz dvigal reševali 11-krat, letos pa so imeli eno takšno posredovanje nam sporoči Marko Bokal iz GZ Zagorje ob Savi.

Print Friendly, PDF & Email