Doma Aktualno Bacali: Želim, da vsak začuti svoj “žmoht”

Bacali: Želim, da vsak začuti svoj “žmoht”

Avtor: Urša Premik

Zelo čustven dogodek za 28-letnega modnega oblikovalca Davida Bacalija iz Zagorja je prva modna revija v njegovem domačem kraju.

Vse skupaj se je začelo s spontanim vpisom v srednjo šolo za oblikovanje in fotografijo. Želel si je oblikovati, njegova strast z oblačili pa se pokazala šele proti koncu srednje šole. Privlačila ga je želja po oblikovanju posebnega “vibe-a”, kot pravi, tega pa lahko doseže s kreativnim vložkom. In prav to je prepoznavni znak mladega oblikovalca.

Kdaj ste prvič začutili, da vas bo modno oblikovanje pripeljalo do uspešne kariere?

Najlepša hvala za takšen tip vprašanja, ojoj, a me imate za Lagerfelda? (smeh)
O tako imenovani uspešni karieri ne bi govoril, niti se ne da, ni podlage. Z vsem srcem in družinsko podporo delam na tem, da bom lahko z oblikovanjem dostojno služil svoj vsakdanji kruh in namenjam sleherno sekundo svojega časa temu. 

Kolekcija Made in Zagorje

Bližnji vas torej podpirajo. Jim kdaj svetujete ali pa celo oblikujete kakšen kos oblačila?

Domači in prijatelji so zlati. Vesel sem za takšen krog ljudi. Se pa njihov slog oblačenja razlikuje od sloga mojega oblikovanja, pri nekaterih si včasih niti v nakupovanju ne pridemo naproti (smeh). Seveda se vmes najde kakšen kos tudi za njih. Krog pa postaja vse večji in večji.

Se spomnite kaj je bil vaš “must-have” kos oblačil, ko ste začenjali svojo oblikovalsko pot? Kaj pa danes?

Moj osebni? Od nekdaj dolg črn cardigan z oversize torbo. Če pa govoriva kar se oblikovanja tiče, pa “must-have” kosa nisem znal opredeliti vse dokler nisem začel lansirati linije oblačil. Pa tudi sedaj se še malo “lovim” z njim.

Avtor: Admir Kapić

Kaj je bila vaša največja začetniška napaka?

Nepoznavanje terena. To seveda za sabo prinese manifestacije v materialih, krojih, proporcih. Na naravoslovnotehniški fakulteti smo imeli čudovito možnost prejemati vso znanje tega sveta in eksperimentirati.

Kaj najljubši del tega, da ste modni oblikovalec?

Navdušenje zadovoljne stranke. Občutek, da je nekdo izbral med milijoni oblikovalcev ravno tvoj kos oblačila, ki ga popelje s seboj svet in z njim riše svoje življenjske poti.

Kako pomembno je oblačilo za človeka?

Ko ljudje kupimo oblačilo, se oblikuje vez med porabnikom in oblačilom samim – slednje zaživi in človeka definira. Razmišljanje in vidik na svet posameznika se reflektira skozi njegov zunanji videz, to je jasno. Držim se načela, da je življenje ena dolga modna pista, včasih gladka, včasih polna lukenj. Želim, da vsak začuti svoj “žmoht”, svoje bistvo, sočno jedro.

Katere so tiste lastnosti, ki so najbolj pomembne za uspešno kariero v modi?

Vprašajte me čez nekaj let (smeh). Zaenkrat lahko rečem, da brez vztrajnosti ne bi bilo nič. Pomembno je, da ostanemo zvesti sebi, svojemu oblikovanju in da smo odzivni na okolico. Da znamo poslušati.

Avtor: Yeremie Piere Noir

Od kje vsa ta inspiracija za različne dizajne?

To je modul, ki se ga naučiš pri izobraževalnem procesu. V sklopu vsake inspiracije moraš ujeti namen in cilj zgodbe, obenem pa ostati zvest svojim oblikovalskim prijemom. V mojem delu raziskovanja so ujete interpretacije nasprotujočih si zgodovinskih, družbeno-političnih in socialnih vplivov. Nekaj časa nazaj sem v študentski kolekciji združeval glamur 60-ih z urban nomad stilom, lani sem na debutni prezentaciji na Ljubljana Fashion Weeku v novembru obujal kraljico Isabelo Kastiljsko iz 15. stoletja.

Ste se že predstavili v tujini? 

V času študija sem eksperimentiral s poletnimi skoki po Evropi s kovčki v rokah in podporo prijateljic. Prva predstavitev v tujini je bila Lviv Fashion Week. Potem sem dvakrat sodeloval na FashionClash Maastricht. Čudovite izkušnje. Seveda to niso centri, kot so Milano, Paris, London, NY. FC Maastricht bazira na prezentacijah mladih talentov, kjer funkcionalnost in tržna naravnanost nista ključnega pomena.

Se vam zdi pomembno predstaviti dizajne na socialnih omrežjih npr. Instagram, Facebook? Zakaj?

Socialna omrežja so orodje komunikacije. Ogromno podjetij in blagovnih znamk je samo prek socialnih omrežij doživelo svoj razcvet. Treba je hoditi v korak s časom in njegovimi potrebami.

Kaj bi svetovali oblikovalcem začetnikom?

Naj bodo radovedni in vztrajni.

Print Friendly, PDF & Email