Doma Aktualno Malgaj: “Oče še vedno gleda izza vogala.”

Malgaj: “Oče še vedno gleda izza vogala.”

Prvi avtomobil, ki so ga servisirali kot pooblaščenci Audija je bil Audi 60, to je bil avto Franca Malgaja. Takrat Audijev v Trbovljah še niso prodajali, Franc je le kot posrednik kupce usmerjal v Ljubljano. Več, kako je bilo pred petdesetimi leti, v pogovoru z lastnikom skupine Malgaj, Andrejem Malgajem, ki je že četrta generacija v tovrstni obrti.

V času državnih servisov in poplavi “domačih” mehanikov je bila pogodba z Audijem in nekaj let kasneje še z Volkswagnom izjemen dosežek. Kaj hitro se je izkazalo, da imajo zaupanje v delo trboveljskih mehanikov širom po Sloveniji in celo po Jugoslaviji. Pogodba je pomenila dostop do vseh tehničnih informacij, navodil, šolanja, strankam pa zaupanje, da bo delo opravljeno kot je treba.

“Pred 50 leti avtomobili niso bili tako kvalitetni kot danes, zato je bil pomemben podatek, kam boš vozil avto popravljat” pripoveduje naš sogovornik. Kaj hitro po podpisu pogodbe se je v Zasavju pojavil cel kup Audijev, zanimivo pa je, da so s prodajo le teh v Trbovljah začeli šele 25 let kasneje. Razlog, zakaj tolikšen časovni razmik med servisiranjem in prodajo je, da so pred letom 1990 takšne pogodbe lahko sklenila le podjetja in ne obrtniki, kar je tisti čas Franc Malgaj bil. Podjetja so vsa bila le državna, ne zasebna. In pionirji pri servisiranju, edini takrat, ki so imeli zasebno mehanično delavnico in potem še eni izmed prvih zasebnih podjetij s prodajo Audijev in Volkswagnov.

Oče mi je privzgojil zdravo logiko. Mama je bila ekonomistka, ata v »proizvodnji«, nekaj pa sem se naučil še sam. Priučeno ti je, kako poslovati, kaj imaš na voljo, kaj lahko narediš. Pa saj se skoraj nismo pogovarjali o ničemer drugem, kot o poslih (smeh).

Kako pa je bilo takrat s konkurenco?

Franc Malgaj večkrat pove, kako je bilo včasih.

Če gledamo samo kot pooblaščeni servis Audi, konkurence praktično ni bilo. Servis samo v Ljubljani, Brežicah in Škofji Loki, poleg našega. Pa še tisti servisi, ki so bili, so bili državni in povečini niso bili kvalitetni. Moj oče si je takrat s kvaliteto, znanjem in z entuziazmom zelo hitro ustvaril velik sloves. Imeli smo stranke iz celotne Jugoslavije. Iz Beogradske kovnice denarja so vozili Audije na servis v Trbovlje, tudi Ljubljanska banka je vsa svoja vozila servisirala v Trbovljah in še mnogi drugi, saj smo bili kvalitetnejši in boljši od ostalih.

Audi 80 in Golf 3 sta bila prva prodana avtomobila v trboveljskem Malgaju pred četrt stoletja.

Kako ste toliko let obdržali, celo povečali število strank?

V zadnjih 5 letih so v Trbovljah prenovili vse prostore.

Prva stvar je, če hočeš živeti kot prodajalec, rabiš kupce. Te boš dobil samo tako, da imaš kvaliteto in prijaznost, cene so več ali manj enake povsod. Nasmeh mora biti prisoten. Marsikdaj se naredi, da ko kupec pride v salon,  bi kupil avto – želja in njegova potreba pa sta čisto drugačni. In, če najdeš tisto kar dejansko potrebuje in ne le kaj želi, takrat si zmagal. Pri servisu pa je tako, popraviti moraš čimprej in kvalitetno.

“Izjemno zadovoljen sem z ekipo, ki jo imamo, in glede ocenjevanja zadovoljstva strank smo že nekaj let v sami špici. Lani smo generalno bili v Sloveniji na 1. mestu.”

Je danes težje pridobiti zaupanje?

Lažje jih je bilo prepričati kot danes, ker danes je servisov bistveno več in uvoznik skrbi za to, da so vsi servisi kvalitetni – izpolnjevanje standardov, zadovoljstvo strank. Mi še vedno 30 odstotkov avtomobilov prodamo izven zasavskega bazena. To pa iz dveh razlogov: prvi je ta, da imamo prijazno ekipo, ki svoj posel obvlada, drugi pa je zaradi ugleda, ki ga naša blagovna znamka Malgaj ima. Pri nakupu avtomobila ima močen vpliv zaupanje, če ima trgovec dober ugled, se bo kupec raje odločil za občutek varnosti.

Sicer pa je Malgaj še mnogo starejši kot je sodelovanje z Audijem in Volkswagnom?

Drugo leto bomo imeli 130 let neprekinjene obrti – že četrta družinska generacija v istem poslu in v Sloveniji je takšnih za na prste ene roke. Ves čas smo bili praktično v eni in isti dejavnosti, le prilagajali smo se – iz kočij na vozove do avtomobilov.

Štiri generacije, družina, podjetje – kako gre vse to skupaj?

Gre za način življenja, če imaš svoje podjetje, gledaš na to precej drugače kot, če si nekje zaposlen. To je tako kot otroci – sekiraš se za vsako stvar, skrbi te vsaka stvar, bojiš se za vsako stvar, po drugi strani pa moraš tudi “pocrkljati”. Podjetje mora živeti in se razvijati.

Z očetom sta lep čas delala skupaj, potem pa je izpregel in vam prepustil. Se še vključi v kakšno stvar?

Oče še vedno glede izza vogala, še vedno sledi in ga zanima, kaj se dogaja. Pri nas je bilo to precej enostavno – ni bilo skrivnosti, kaj se v delavnici dogaja. Leta 1989, ko sem se vrnil iz Nemčije in zaključil fakulteto, sem začel intenzivno delati. Kmalu potem smo začeli prodajati najprej Renaulte, potem  še Audije in Volkswagne.

Kaj pa nova generacija, vaši otroci?

Starejša hči je že doštudirala in dela sedaj doktorat, mlajša pa magisterij. Obe sta zaposleni v podjetju. Kažejo, da interes imajo in, da jih veseli. Bomo pa videli, kako bo ko bodo imele polno odgovornost v podjetju, a se mi zdi, da bosta ostali kar obe.

Praznovanje – kaj vam pomeni takšen jubilej?

50 let je neka dolga doba, sploh 50 let v Sloveniji in še Jugoslaviji. Sprva je bila to pogodba z Autocommerce, ki je bil pooblaščeni prodajalec za Audi po vsej Jugoslaviji. 50 let vsekakor kaže na neko pravilno dolgoročno strateško usmeritev in pravilen odnos do dela in do podjetja.

Plani za prihodnost?

Se vidimo čez 50 let (smeh). Umirjeno konstantno poslovanje naprej. Pozorni bomo na nove zanimive izzive, velikih razvojnih korakov pa trenutno nimam v glavi, saj ne vidim priložnosti. Bomo pa še naprej sledili trendom, vlagali v razvoj in iskali načine, da se strankam kar najbolj približamo.

Ker je pet desetletij res veliko, so se pri Malgaju odločili, da jubilej počastijo z veliko zabavo, na katero vabijo čisto vse!

Print Friendly, PDF & Email