Doma 1+1=2 Stik s knjigo je vse kaj drugega kot ekran, ampak …

Stik s knjigo je vse kaj drugega kot ekran, ampak …

“Odločili smo se, da se v novem šolskem letu, vsi, ne glede na situacijo, še dodatno izobrazimo in naučimo potrebnih osnov, da bomo v prihodnje v podobnih situacijah, vedno pripravljeni. Tako bo cela šola delovala enotno, z enotnim načinom predstavitve gradiva in uporabo spletnih učilnic. Učence bi na to pripravili takoj na začetku leta, že v prvem razredu,” smo izvedeli od ravnateljice OŠ Trbovlje, Petre Čede, ki si želi, da bi se lahko vsi učenci prihodnje leto vrnili v šolske klopi.

Začetek šolskega leta bo zagotovo drugačen. Kaj točno je pričakovati pa ne vedo še niti na ministrstvu, kaj šele v šolah. Trenutno so pripravljeni štirje scenariji, ki jih objavljamo spodaj (v okvirčku).

Pridobljene izkušnje so dobrodošle

Pomembno je, da so precej izkušenj učitelji že pridobili v preteklem obdobju, nadaljuje ravnateljica. S pomočjo računalničarja in video izobraževanja so se že prvi teden karantene uspešno spoprijeli z novim načinom dela. Tako učitelji kot tudi učenci večinoma že imajo prenosne računalnike, lahko si jih tudi izposodijo. Šolam pa so tudi obljubljena dodatna sredstva za nabavo IKT opreme.

Največ težav v prvi triadi

Do sedaj učencev v prvi triadi nismo navajali na računalnike in tablice, saj je stik s knjigo vse kaj drugega kot ekran. Zato pa so bili v času karantene starši mlajših učencev bolj obremenjeni,” je pojasnila ravnateljica. Da bi delo poenostavili, so na šolski spletni strani objavili gradiva skupaj z ustreznimi posnetki za ponazoritev in popestritev gradiva. Tudi povratne informacije staršev so bile pozitivne in konstruktivne.

Aktivne priprave v avgustu

Letos se bodo učitelji na delovna mesta vrnili malo prej kot običajno. Organizirane bodo delavnice, kjer se bodo še dodatno usposobili in pripravili na različne možne scenarije, pripravili spletne učilnice in spoznavali orodja, ki lahko olajšajo delo tako njim kot seveda tudi staršem in učencem.

Ponosni so, še doda trboveljska ravnateljica, da so kljub izredni situaciji proslavili valeto in dan državnosti ter vsi skupaj slovesno zaključili šolsko leto. Proslavljali so na igrišču na varni razdalji, pa vendar skupaj.

Kaj predlaga ministrstvo?

MODEL A

Ta model ne zahteva nikakršnih omejitev in predpostavlja stanje pred razglasitvijo epidemije.

MODEL B

Izvajanje pouka in drugih aktivnosti po modelu B je predvideno skladno z omejitvami, ki jih določa NIJZ. Šola organizacijo dela pripravi tako, da pouk poteka po urniku, ki v največji možni meri preprečujejo mešanje učencev med seboj.

MODEL C

Model C je načrtovan za obdobje, v katerem so omejitve zaradi epidemioloških razmer takšne, da ni več mogoče za vse učence izvajati pouka v šoli. Šola organizacijo pouka pripravi tako, da za del učencev pouk poteka na daljavo.

MODEL D

Model D je načrtovan za obdobje, v katerem so omejitve zaradi epidemioloških razmer takšne, da je potrebno izvajanje pouka za vse učence organizirati na daljavo. Pouk na daljavo se organizira skladno s priporočili Zavoda RS za šolstvo. Pri tem je pomembno, da vsi učitelji na šoli uporabljajo isti komunikacijski kanal do učencev, da oddelčni učiteljski zbor skupaj načrtuje pouk na daljavo, da šola pridobi podatke o tehnoloških in tehniških možnostih učencev za sodelovanje pri pouku in da ravnatelj usmerja delo učiteljev.

Poleg naštetih modelov so možni še tako imenovani podmodeli, ki obravnavajo določene šole, kjer bi bila epidemiološka slika slabša – ločeno.

O izvajanju pouka po določenem modelu bo odločila s sklepom Vlada RS oziroma ministrica, pristojna za izobraževanje, po 20. avgustu 2020, lahko pa tudi kadarkoli med šolskim letom v odvisnosti od epidemiološke slike. 

Print Friendly, PDF & Email