Doma Aktualno Trboveljčana urita pilote za potniška letala Airbus A320 in A330

Trboveljčana urita pilote za potniška letala Airbus A320 in A330

Blaž Berdnik in Jaro Koritnik

Morda kar presenetljivo, ampak Zasavje je izjemno povezano z letalstvom na takšen ali drugačen način. Pa ne le zaradi manjšega letališča nad Zagorjem. Cel kup pilotov in letalskih inženirjev prihaja prav od tu. Dva takšna sta Trboveljčana Blaž Berdnik in Jaro Koritnik, ki sta nedavno ustanovila pilotsko šolo v Portorožu z integriranim programom za pilote potniških letal Airbus A320 in A330.

Blaž Berdnik

Pri 16-ih se Blažu Berdniku ni niti sanjalo, da bo pilot. Zgodilo se je naključno. Sosed, ki je bil na šolanju za pilota ga je pripeljal na preizkus v Portorož, kjer je kasneje opravil športno licenco in nato odšel v Ameriko končat letalsko akademijo. Še en Trboveljčan, pilot Borivoj Bivic ga je po končanem šolanju povabil za kopilota na dvomotorno poslovno letalo Kingair in tri leta je vozil za poslovneža, ki je imel tovarne po vsej Evropi. Leta 2006 pa je kariero nadaljeval v Adriji na Airbusu A320, kjer je pogodbeno vozil tudi za letalsko družbo v lasti polkovnika Gadafija v Libiji. Takrat se je tudi vključil v ustanovitev nove letalske družbe Bel Air v Albaniji. Pilotska kariera se je kmalu začela prekrivati tudi s podjetniško, saj je v Aziji sodeloval pri ustanovitvi novih letalskih družb. Ves čas pa je intenzivno delal na šolanju pilotov, sodeloval z družbami, ki upravljajo Airbusove simulatorje letenja – tudi v Evropi, kjer je, kot pravi, najbolj zahteven letalski sistem na svetu. Če se kvalitetno šolaš v Evropi, si pravzaprav zaželen povsod. 

Tako sta verzel v šolanju pilotov, ki jih predvsem na območju Azije nujno potrebujejo, trboveljska pilota in podjetnika izkoristila in ustanovila prvo letalsko akademijo z integriranim programom šolanja v regiji, ki pa je inovativna v svojem pristopu, predvsem ker ni bistvo le šolanje in hvala lepa. Temveč svojim kandidatom pripravijo karierni načrt, da se po šolanju v najkrajšem možnem času zaposlijo – in to tam, kjer si želijo.

Pilot na Kitajskem 20 tisočakov, v Evropi le pet

Trenutno, kot rečeno, primanjkuje pilotov predvsem v Aziji. Kot primer – pilot začetnik lahko v Evropi prejme okoli 5 tisočakov mesečno, medtem lahko na Kitajskem kapitan dobi tudi 20 tisoč evrov ali več.

Slovenska aeronavtična akademija (SAA) je ugledala luč sveta v letu 2018 in na leto lahko trenutno izšolajo od 30 do 40 kandidatov. Portorož je skrbno izbrana lokacija, saj je edina v Sloveniji, ki ima zaradi lepega vremena okoli 300 letalskih dni na leto, poleg tega tam ni rednega potniškega prometa, kateremu bi se »šolarji« morali prilagajati. Med kandidati zasavske pilotske šole je več kot 90 odstotkov tujcev, tistih izven meja Evrope. Kandidati SAA med drugim prihajajo iz Južne Koreje, Tajske in tudi Libije. Azija je trenutno »letalski bum« pojasnjuje Berdnik, ki ima trenutno na šolanju za poklicne pilote 16 kandidatov. V svojem domačem okolju sta letalska podjetnika poiskali tudi dva mlada Zasavca, ki ju štipendirajo in šolajo v SAA – ostala naj bi kot poklicna inštruktorja letenja.

Zakaj letalska šola v Sloveniji?

Ker je tukaj doma tradicija letalstva, ker je Portorož idealna lokacija, SAA ima dober in strokovno usposobljen kader, številne izkušnje, kandidatom pa v sklopu šolanja nudijo celovito podporo – prevoze, bivanje, vize …

Kandidati, ki si želijo upravljati potniška letala, običajno (še) nimajo posebej izdelane konkretne ideje, kam in pri kom. Želja po specifičnih letalskih družbah ali lokacijah letenja se ponavadi pojavi kasneje, ko pilot že opravi krepko število ur letenja.

Da je v tako majhni deželi kot je Slovenija na voljo integrirano šolanje za prometne pilote, ki traja približno dve leti in vključuje pridobitev licenc za kopilota na potniškem letalu (Airbus A320 in A330), je skoraj neverjetno. Vsa strokovna znanja so strnjena v čas šolanja, vzporedno pa bodočemu pilotu pripravljajo tudi kadrovski načrt, ki se spreminja glede na želje posameznika in potrebe trga. Vpisi potekajo trikrat letno in Berdnik nam zaupa, da kljub številnim miljam, ki jih je prepotoval, ga vedno navduši, če na razgovoru za kandidate sreča kakšnega Zasavca.

Več o zanimivih letalskih podvigih Zasavčanov in njuni šoli – najdete TUKAJ!

Print Friendly, PDF & Email