Doma Aktualno Trbovlje: Na GURSU nismo davčni svetovalci

Trbovlje: Na GURSU nismo davčni svetovalci

Ob prejemu prvih informativnih izračunov vrednosti nepremičnin ter višine davka, je nastala malodane panika. Telefoni v geodetskih pisarnah po Sloveniji so neprekinjeno zvonili, ljudje so bili zmedeni. Se je pa stanje, po besedah vodje trboveljske pisarne Gursa Jožeta Dolanca, po spremembi zakonodaje umirilo. Ali je k temu pripomogla tudi obljuba premierke Alenke Bratušek, da davka ne bo, dokler podatki ne bodo urejeni, pa ostaja uganka.

Po novem imajo lastniki nepremičnin čas do konca aprila, da svoje podatke uredijo. V trboveljski pisarni GURS v mesecu marcu ni več prostega termina za sestanek, je pa mogoče tja priti nenapovedano in počakati na vrsto. Kot je za ZON zagotovil vodja trboveljske pisarne, nihče ne odide domov brez informacij ali potrebnih popravkov.

Največja napaka, na katero opozarjajo Zasavci, je po besedah Jožeta Dolanca neurejeno lastništvo in pa rezidenčnost, zaradi višine davka. Večina strank je naročenih in pridejo pripravljeni, kljub temu jih je še vedno kar nekaj takšnih, ki pridejo nenapovedano. In kot že omenjeno, so se do sedaj v trboveljski pisarni uspeli sestati z vsemi, ki so prišli.

Kako je lahko moja ‘baraka’ vredna več kot sosedova vila?

‘Zoper vrednosti nepremičnine po Zakonu o množičnem vrednotenju nepremičnin pritožba NI možna’ pojasnjuje Jože Dolanc in strankam svetuje, naj zato uredijo podatke, na osnovi katerih se izračuna vrednost. Prav tako morajo stranke vedeti, da na geodetski pisarni ne dajejo primerjav ene in druge nepremičnine, saj vsaka stranka ureja svojo nepremičnino in ne sosedovo. Obenem pa v trboveljski geodetski pisarni predlagajo, da si vsak sam preko spleta ogleda svoje podatke. 

Povprašali smo tudi, ali so ugovori utemeljeni ali gre le za strah pred plačilom davka. Vodja trboveljske pisarne pravi, da je razmerje 50:50 in največ je vprašanj, kako znižati davek. ‘Ker pa na GURS nismo davčni svetovalci, strankam težko pomagamo.’ Na Gursu urejajo podatke ali pa stranke usmerijo,  pri katerem organu lahko določene podatke uredijo (ali je to Občina, Zemljiška knjiga, UE …). Veliko lastnikov pa pride le preveriti, ali je vse urejeno, pojasnjuje Dolanc. Podatka o tem, koliko napak so lastniki odpravili sami v spletni aplikaciji nimajo, saj bo statistika izdelana ob zaključku projekta. Dejstvo pa je, kot opozarja Dolan, da preko spleta stranke ne morejo urejati vseh podatkov, temveč se morajo obrniti na organ, ki je pristojen za vodenje posameznega podatka.

Geodetska uprava je v začetku marca pripravila tudi brošuro, pojasnilo za spreminjanje podatkov, ki naj bi lastnikom nepremičnin olajšala spreminjanje podatkov in jih usmerila na prave naslove.

http://www.gu.gov.si/fileadmin/gu.gov.si/pageuploads/Sluzba_za_odnose_z_javnostmi/Pojasnila.pdf

Print Friendly, PDF & Email