Doma 1+1=2 Učiteljeva kvaliteta je v njegovi drznosti. To mu je treba pustiti.

Učiteljeva kvaliteta je v njegovi drznosti. To mu je treba pustiti.

Hrastnik je letos dobil novo ravnateljico. Specialna pedagoginja Polona Dolanc je na taisti šoli zaposlena že vrsto let in je bila vodja aktiva nižjega izobrazbenega standarda in posebnega programa. K ravnateljski kandidaturi so jo spodbudili kolegi iz kolektiva, odločitev pa je sprejela, ker ima rada izzive in delo z ljudmi. Pa naj bodo to otroci ali odrasli. Doma so pogumno spremembo kariere podprli in domačinka, mamica štirih fantov je stopila v ravnateljičine čevlje.

Dolančeva si želi, da bi v kolektiv prinesla novo energijo. Prepričana je, da je bil manjko hrastniške šole pomanjkanje pozitivnega delovnega okolja in premalo medsebojne komunikacije. Navdušena nad pripravljenostjo učiteljev, da bi na šoli vzpostavili cel kup novosti in izboljšav, verjame, da bodo starši priča še velikim korakom šole.

Novo vodstvo, novi pristopi. Kaj je ključno pri vašem vodenju?

Sem zelo odprt in komunikativen tip človeka, verjamem, da je učiteljeva kvaliteta v njegovi drznosti. Ravnatelj pa mora učitelju to dopustiti. Če je okolje odprto, potem učiteljeve kompetence lahko pridejo do izraza. Že v prvem mesecu se je izkazalo, da so učitelji na naši šoli pripravljeni delati da imajo številne ideje – toliko, da jih letos ne bomo mogli vse realizirati.

Rivalstvo med Dolom in Hrastnikom. Kako to spremeniti?

Mislim, da je to malce zgodovinsko pogojeno. Včasih je bilo enako z območjema Rudnik, Steklarna. Čutim, da je to ena šola, ne dve. V zadnjih letih je bil velik napredek tudi zaradi prehajanja učitelja iz ene lokacije na drugo. Sama grem enkrat tedensko na Dol. Velika slabost podružnice, ki je mimogrede ena največjih v Sloveniji in bi po številu zlahka bila samostojna, je da tam ni strokovnega tehničnega osebja. Vsi skupaj pa smo v enem kraju in prav je, da sodelujemo.

Najtežje je, ker dobimo navodila, ki pa glede na našo kadrovsko in prostorsko situacijo sploh niso izvedljiva.

Situacija korona je letos zelo spremenila način dela. Kako poteka pouk trenutno?

V skladu z zakonom se moramo šole prilagoditi. Takoj po obveznih maskah za zadnjo triado, smo jim omogočili tolikšno razdaljo, da so pouk lahko sledili brez nošenja mask. Ves čas sledimo navodilom in po potrebi prirejamo interna pravila. Najtežje je, ker dobimo navodila, ki pa glede na našo kadrovsko in prostorsko situacijo sploh niso izvedljiva.

Otroci, sploh prve triade so to sprejeli, nekaterim se celo zdi zanimivo, ker so maske zanimivih barv in stilov in je to, žal, postal modni dodatek.

Imajo otroci težave zaradi mask, ali so to bolj težave staršev?

To nošenje mask obremenjuje predvsem starše. Otroci, sploh prve triade so to sprejeli, nekaterim se celo zdi zanimivo, ker so maske zanimivih barv in stilov in je to, žal, postal modni dodatek. Bi pa bilo verjetno drugače, če bi jih morali nositi ves čas.

Maske tistim, ki jih nimajo ali jih pozabijo, zagotovimo v šoli. Če nekdo ne želi nositi maske, ga ne silimo.

Šola ne le v učilnicah, tudi na spletu. Ste pripravljeni na šolanje na daljavo?

Bili smo vrženi v obdobje, kjer je bilo treba na tem področju delati. Kar se tiče opreme, smo v zadnjem času pridobili več prenosnikov. Javljajo se tudi organizacije, ki nam odstopijo, za njih odslužene, računalnike.

Kar se tiče vzpostavljanje digitalizacije, smo vzpostavili enoten komunikacijski kanal in se pripravili na šolanje na daljavo. Prevzeli smo Office 365 in aplikacijo Teams. Ostajamo na easistentovih učilnicah ker so učencem že poznane. Tisti bolj vešči učitelji učijo ostale. Učence od 4. do 9. razreda smo izobrazili za uporabo spletnih orodij za delo od doma. Vsi bodo v razredih poskusili delo na video konferenci. Pripravljamo še posebna navodila za prvo triado. Težko je vzpostaviti sistem digitalizacije na nivo, da bo za vse enakovredno. Saj se znanje med učitelji, učenci in starši tako razlikuje, da bi lahko dala primer kot Kal in Mount Everest.

Šola v občini, ki stremi k Zero waste. Pa je odpadkov zdaj, zaradi situacije, celo več?

V prvi vrsti ločujemo odpadke, zbiramo papir. Pogovarjamo se, da bi nam dali zabojnik za papir in bi ga ves čas zbirali. Da hrana ni pakirana smo se odločili tako, da malico razdeljuje učitelj. Plastiko smo umaknili, in ker pitniki sedaj odpadejo, imajo učenci svoje stekleničke in plastenke, kamor si natakajo vodo.

Valeta – takšna ali drugačna – zagotovo bo.

Kaj se letos obeta novega, iz naslova projektov?

Letošnja novost bo športno aktivni tabor na Kalu, namenjen učencem od 1. do 3. razreda. Otroci naj bi v zadnjem tednu v juniju prespali v koči ali šotorih, z njimi pa bodo v tednu, ko starši najtežje poiščejo varstvo, naši učitelji.

Vse prireditve so planirane po programu in želimo si, da bodo izvedene. Nekatere aktivnosti smo že takoj na začetku izpeljali, obeta se tržnica društev v tem mesecu in pa letošnja novost bo še novoletni dobrodelni bazar – na obeh šolah. Valeta – takšna ali drugačna – zagotovo bo.

Hrastnik bo kmalu bogatejši za učilnico na prostem, ki bo v Športnem parku na Logu, na Dolu pri Hrastniku pa pripravljajo projekte za učno pot.

Se bodo zasavski devetošolci lahko poslovili na valeti ali ne?

Print Friendly, PDF & Email