Doma 1+1=2 Verižni eksperiment: Tokrat smo orali ledino, naslednjič bo lažje …  

Verižni eksperiment: Tokrat smo orali ledino, naslednjič bo lažje …  

Na kratko je projekt predstavila direktorica ZLU: »Namen projekta je zagotoviti razvoj osnovnih tehničnih in znanstvenih spretnosti se spoznajo z orodji materiali. V zagorskem vrtcu so enkrat tedensko po dve ali tri ure gradili verižni člen s predšolsko skupino. Ko so končali so svoje delo tudi predstavili.« 

Zasavska ljudska univerza je kot partner sodelovala v projektu Erasmus+ 2018 z naslovom: VERIŽNI EKSPERIMENT (Chain Experiment in Preschool). Ostali partnerji so bili iz Hrvaške, Italije in Poljske. Cilj projekta je bil povezovanje organizacij za izobraževanje odraslih in vrtcev ter krepitev sodelovanja med generacijami.

Projekt so zaključili v ponedeljek v Trbovljah s predstavitvijo zadnjega verižnega člena.

Kot je povedala Polona Trebušak, direktorica ZLU, je bil namen projekta zagotoviti razvoj osnovnih tehničnih in znanstvenih spretnosti že pri predšolskih otrocih. Verižni eksperiment je združil generacije, ki so skupaj poprijele za orodja, deske in druge materiale.

V času poletja so v projekt vključili tudi trboveljski DPM in v okviru počitniških dejavnosti so otroci zgradili čisto svoj verižni člen.

Polona Trebušak in Mateja Pistotnik.

Izdelava posameznega verižnega člena traja okoli tri mesece in v zagorskem vrtcu so zgradili kar dva, je povedala koordinatorka projekta Mateja Pistotnik. 

 

V začetku so tudi odrasli imeli malo treme, izvemo. Predvsem niso vedeli, kakšen bo odziv predšolskih otrok, pa uporaba orodja itd. Bili so pozitivno presenečeni, povesta naši sogovornici, kajti zdi se, da lepo število otrok tudi doma sodeluje pri delu in so marsikatero orodje že poznali. So pa sodelovali tudi takšni, ki so se z orodji srečali prvič. Vsi skupaj so na koncu pridobili precej znanja in izpopolnili ročne spretnosti ter uporabo orodja.

»Vključili smo tudi SOS šolo in najmlajše učili pravilnega pincetnega prijema svinčnikov. Prenos znanja je potekal v obe smeri, saj smo se od otrok tudi mi marsikaj naučili,« smo še izvedeli od Mateje.

Tilen Stošicki iz OŠ Tončke Čeč je letos končal prvo triado. »Delo na projektu mi je bilo všeč«, nam pove bodoči četrtošolec. »Sicer sem že znal zabijati žeblje, kar zelo rad počnem. Pomagal sem pri izdelavi vozička in nekaterih drugih delov na verižnem členu.«

Tudi organizatorji niso ostali praznih rok. Pridobili so nova znanja – izvedeli so, kaj je verižni eksperiment in kako poteka izgradnja takega člena. Nove izkušnje in znanja jim bodo prišle prav tudi v prihodnje pri delu z učenci prve triade osnovne šole in v vrtcu. Ne gre pa pozabiti na mednarodno dimenzijo projekta. Pridobili so nove koristne povezave, kar je še posebej pomembno pri iskanju partnerjev za nadaljnje projekte.

»Tokrat smo orali ledino, naslednjič bo že lažje,« sta prepričani Polona in Mateja.

Print Friendly, PDF & Email